Į GMP stotį paskambinęs asmuo turi tiksliai ir aiškiai atsakyti į visus dispečerio pateiktus klausimus:

1.Greitoji pagalba, koks yra įvykio vietos adresas?

Informacija tikslinama du kartus.

2. Gerai, pasakykite, kas būtent atsitiko?

Labai svarbu kuo tiksliau išsakyti koks yra pagrindinis nusiskundimas arba nelaimės pobūdis. Esant gyvybei pavojingoms būklėms po šio klausimo jau yra siunčiama GMP brigada ir jeigu skambinantysis yra šalia, pradedamos teikti dispečerio vadovaujamos pagalbos instrukcijos skambinančiąjąm, kad tą pačią sekundę jau būtų galima padėti pacientui iki medikų atvykimo esant: gaivinimui, užspringimui, skendimui, pasikorimui, stipriam kraujavimui, išmuštam dančiui, gimdymui, komplikuotam gimdymui, užpuolimui ir panašiai.

     (užspringimo atveju): – Ar jis/ji kvėpuoja ar nors kiek kosėja?

     (jei nėra aišku): – Ar dabar esate su pacientu?

     (jei nėra aišku): – Kiek yra sužeistų (sergančių) žmonių?

     (jei nėra aišku): - Ar pacientas vyras ar moteris?

Jeigu pacientas vienas - dispečeris turi išsiaiškinti:

4. Kiek pacientui metų? (Jeigu nežino tiksliai, tuomet apytiksliai)

5. Ar jis/ji sąmoningas (reaguoja)?

6. Ar jis kvėpuoja?

Jei greitąją pagalbą asmuo kviečiasi pats, apie sąmonę ir kvėpavimą klausimai neužduodami, nes tai jau yra akivaizdu.

Pasirenkamas vienas iš išsakytų nusiskundimų labiausiai atitinkantis Pagrindinio Nusiskundimo protokolą ir toliau tikslingai užduodami svarbiausi klausimai, susiję su esama būkle.

Visi pokalbiai su skambinančiaisiais yra įrašomi ir saugomi.